Wednesday, October 20, 2010

Ada apa dengan putu??

Aku menulis post nie sbb tetiba teringat dan teringin untuk makan putu mayam tapi tak tahu nak cari kat mana?? Nie semua gara-gara Cik Nurul Ain kita yang update status kat facebook dia dapat makan putu mayam. Bila aku teringat balik masa aku kecik-kecik memang ada India bawa moto jual putu mayam (pengalaman duduk di Polis Depoh, Johor Bahru)dan memang selalu arwah abah aku belikan putu mayam hehehehe. Kiranya antara breakfast kegemaran aku masa kanak-kanak.




Putu mayam makanan tradisional orang India biasanya dimakan denga gula melaka atau gula merah dan kelapa parut.



Putu bambu pulak diperbuat daripada tpung ubi yang berintikan gula melaka. Nama dia bambu sebab diletak dalam kelongsong yang diperbuat daripada buluh. Tapi kenapa tak nama putu buluh erk??


Putu piring sama juga dengan putu bambu tapi bentuk berbeza macam piring. Kalau lah nama dia putu pinggan....ish pelik bunyinya!!

*semua gambar adalah dari google image

No comments:

Related Posts with Thumbnails