Sunday, August 29, 2010

1 Malaysia Menjana Transformasi

Selamat menyambut hari kemerdekaan ke-53...

Aktiviti & Program Terkini Sambutan Hari Kemerdekaan ke-53

Acara Perbarisan dan Perarakan

Tarikh : 31 Ogos 2010
Tempat : Stadium Putra, Bukit Jalil, Kuala Lumpur
Masa : 7 am - 9.30 am

Perayaan Hari Malaysia

Tarikh : 16 September 2010
Tempat : Padang Merdeka, Kota Kinabalu, Sabah
Masa : 9 am - 10.30 pm
Untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan hari kemerdekaan dan sejarah negara....
Jom kita hayati detik-detik kemerdekaan 1957...
video



Tema Hari Kemerdekaan
1970 Muhibah dan Perpaduan
1971 Masyarakat Progresif
1972 Masyarakat Adil
1973 Masyarakat Kebudayaan Malaysia
1974 Sains dan Teknologi Alat Perpaduan
1975 Masyarakat Berdikari
1976 Ketahanan Rakyat
1977 20 Tahun Bersatu Maju
1978 Kebudayaan Seni Perpaduan
1979 Bersatu Berdisiplin
1980 Berdisiplin Berbakti
1981 Berdisiplin Berharmoni
1982 Berdisiplin Giat Maju
1983 Bersama ke Arah Kemajuan
1984 Amanah Asas Kejayaan
1985 Nasionalisme Teras Perpaduan
1986 Bangsa Tegas Negara Teguh
1987 Setia Bersatu Berusaha Maju
1988-1989 Bersatu
1990 Berjaya
1991 Wawasan 2020
1992 Wawasan Asas Kejayaan
1993 Bersatu Menuju Wawasan
1994 Nilai Murni Jayakan Wawasan
1995 Jatidiri Penggerak Wawasan
1996 Budaya Penentu Kecapaian
1997 Akhlak Mulia Masyarakat Berjaya
1998 Negara Kita Tanggungjawab Kita
1999 Bersatu Ke Alaf Baru
2000-2006 Keranamu Malaysia
2007 Malaysiaku Gemilang
2008 Perpaduan Teras Kejayaan
2009 1Malaysia - Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan
2010 1Malaysia Menjana Tranformasi

Siapa Randy Pangalila?



Nama Penuh : Randy D Pangalila
Nama Panggilan : Randy Pangalila
Tempat Lahir, Tarikh Lahir : Surabaya, 19 Oktober 1990
Zodiak : Libra
Nama Ayah : E.H.A Pangalila
Nama Ibu : Agatha Lisa
Hobi : Randy Pangalilawondo
Makanan Kesukaan : Sate Padang
Warna Kesukaan : Hitam

Randy Pangalila mulai dikenali setelah berlakon dalam Drama Cinta Fitri. Sebelum itu dia adalah seorang model. Randy memiliki darah Belanda, Manado, dan Jawa.
Randy pernah menjalin hubungan dengan Donita (lebih tua darinya). Namun hubungan ini tak bertahan lama. Dua bulan setelah berpisah, Randy telah berpacaran pula dengan Meta Permadi. Kakak Randy juga adalah seorang artis iaitu Inggrid Pangalila.
Randy telah terlibat dalam bidang lakonan apabila dia ditawarkan untuk 'casting' oleh Tommy Kurniawan secara tidak sengaja ketika berjalan-jalan di sebuah shopping mall di Surabaya.Dengan sokongan kedua ibu bapanya,beliau bersetuju dan bermulalah kerjayanya sebagai pelakon.

Saturday, August 21, 2010

Biodata Nia Ramadhani












Nama Penuh: Prianti Nur Ramadhani
Nama Panggilan: Nia Ramadhani
Tempat Lahir, Tarikh Lahir : Jakarta, 16 April 1990
Zodiak : Aries
Nama Ayah: Priya Ramadhani
Nama Ibu: Chanty Mercia
Hobi : Menonton, jalan – jalan, makan, bergambar
Warna Kesukaan : Putih
Makanan Kesukaan : Ayam goreng dan mie
Buku Kesukaan : Komik Jepun
Filem Kesukaan : Romeo n Juliet
Muzik Kesukaan : RnB, Pop


Nia Ramadhani merupakan seorang pelakon drama dan filem dan juga seorang model. Merupakan puteri kepasa pasangan Priya Ramadhani dan Chanty Mercia tetapi sayang kedua ibu bapanya telah bercerai ketika Nia berumur 4 tahun. Maka Nia telah dijaga oleh Ibunya.

Nia Ramadhani telah bercita-cita menjadi pelakon sejak dari kanak-kanak. Ibunya telah cuba lalu mengirimkan biodata dan foto Nia, memang sudah tertulis untuk menjadi pelakon Multivision telah memanggilnya untuk mengikuti casting. Dan drama 'Bawang merah Bawang Putih' telah menaikkan namanya.




Pada tanggal 1 April 2010 pada usia 20 tahun, Nia telah menamatkan zaman bujangnya dengan Ardie Bakrie (anak bongsu kepada Aburizal Bakrie jutawan indonesia). Pernikahan berharga Rp 100 miliar menjadi isu pada ketika itu, malah mereka telah membuat keunikan tersendiri iaitu cincin kahwin yang dihiasi dengan darah Nia dan Ardie.

Toshiba Commercial Phua Chui Kang

Aku suka iklan nie......



video

Thursday, August 19, 2010

Cinta Kirana Episod 7



Selepas menampar seorang lelaki ketika majlis tersebut, Kirana menangis. Galang telah pergi memujuknya. Pada mulanya Kirana curiga dengan niat Galang, tetapi Galang telah meyakinkan Kirana. Riana yang sedang mencari-cari Galang melihat Galang bersama Kirana dan Riana mengadukan hal itu pada Aida. Melihat Galang dan Kirana, Aida mula risau dan Riana mengambil kesempatan itu memburuk-burukkan Kirana dengan mengatakan Galang sudah dibomohkan oleh Kirana.

Galang kemudian telah menjelaskan pada Riana niat dia berbaik dengan Kirana adalah untuk mengenakan Kirana. Riana lega mendengarnya. Riana kemudian ditawarkan peranan utama dalam seuah filem dan meminta Galamng meminjamkan wang sebagai modal. Baim telah datang mengunjungi Kirana dan terkejut melihat keakraban Kirana dan Galang. Kirana memberitahu, sekarang mereka sudah berbaik. Mendengar kata-kata Kirana Baim sedih karena takut kehilangan Kirana.

Esoknya Galang pergi ke bilik kamar Kirana untuk memberikan sebuah buku. Kirana yang tersandung sesuatu tanpa sengaja telah terjatuh menimpa Galang. Kebetulan pada masa itu Riana datang hendak bertemu Galang dan terlihat apa yang terjadi.

Bersambung..............



I'm Yours - McDonalds version

Jom layan video nie...
Siap nyanyi nak order best dgr


video

Wednesday, August 18, 2010

Cinta Kirana Episod 6


Rama meminta Kirana mengikuti kursus keperibadian dan dia tak mampu untuk menolak. Kirana kemudiannya diperkenalkan dengan kedua gurunya iaitu Pak Suryo dan Madam Ella. Pada mulanya Kirana telah berputus asa dengan semua pelajaran yang diikutinya. Tetapi setelah mendengar ucapan Galang yang merendah-rendahkannya, Kirana telah bertekad untuk mengikuti pelajaran sehingga berjaya mengubah hidupnya. Dengan bersusah payah, Kirana mengikuti semua pelajaran. Galang dalam diam-diam memerhatikan Kirana dan sering mentertawakannya. Namun setelah melihat usaha Kirana yang tak kenal putus asa, Galang akhirnya bersimpati.

Rama menerima undangan untuk menghadiri suatu majlis. Rama telah menyuruh Galang mengajak Kirana ke majlis tersebut sebagai calon tunangnya. Riana yang mengetahui hal ini bengang. Kebetulan Riana terjumpa Aida yang ingin membelikan gaun untuk Kirana, lalu Riana sengaja memilihkan gaun yang old fashion. Madam Ella yang melihat gaun itu telah menukar gaun yang lain dan membuat 'make over' kepada Kirana.
Berkat dari dandanan Madam Ella, Kirana nampak cantik dan anggun. Galang telah terpesona dengan kecantikan Kirana. Galang dan Kirana lalu pergi bersama Rama dan Aida. Di majlis tersebut, Riana yang bengang melihat Galang dengan Kirana telah melakukan sesuatu untuk memalukan Kirana. Dan disebabkan itu, Kirana telah menampar seorang lelaki di malis tersebut dan memalukan Rama. Kirana yang sedih berlari ke keluar dari majlis tersebut dan menangis. Galang yang kasihan melihat Kirana telah pergi untuk memujuknya.

Tuesday, August 17, 2010

Cinta Kirana Episod 5

Kerana kesal dengan sikap Aida dan Galang, Rama telah meninggalkan rumah. Aida terkejut kerana tidak menyangka Rama akan bersikap sedemikian. Aida kemudian meminta Galang mencari Kirana supaya Rama kembali pulang. Galang yang mencari Kirana telah terserampak dengan Baim, Baim bertanya kenapa Kirana keluar dari rumah, tetapi Galang tidak mahu menceritakan. Sedang mereka bertengkar tiba-tiba datang seorang budak memberitahu bahawa kirana sedang diganggu oleh sekumpulan lelaki. Bai dan Galang bergegas ke tempat kejadian, dan menyelamatkan Kirana. Galang meminta Kirana mengikutnya pulang tetapi Kirana menolak menyebabkan Galang pulang terus tanpa mmbawa Kirana.

Apabila mendapat tahu Galang tidak membawa Kirana pulang, Aida sangat sedih, dia telah hilang selera nafsu makan. Galang kemudian mencuba sekali lagi meminta Kirana mengikutnya pulang. Sita terkena serangan jantung setelah mendapat tahu Kirana keluar dari rumah Rama. Ini menyebabkan Kirana mengambil keputusan untuk pulang ke rumah Galang. Kirana dan Galang kemudian menjemput Rama.

Aida, Galang dan Riana berniat memalukan Kirana didepan Rama, tetapi akhirnya perbuatan mereka terbalik, yang malu kemudiannya adalah Riana. Riana meninggalkan rumah Galang kerana merasa dipermalukan oleh kirana. Aida dan Galang kemudian menyatakan kepada Rama tentang sikap dan peribadi Kirana dan ini Rama telah mendapat idea untuk mengubah peribadi Kirana. Kirana terkejut mendengar niat Rama.

Bersambung.............

Monday, August 16, 2010

Cinta Kirana Episod 4

Galang terkejut melihat Kirana berada di dalam rumahnya. Walaupun berasa tidak senang tetapi Galang tidak berbuat apa-apa. Sementara Riana dan Sandra telah membuat rancangan supaya Galang melamar dan memberikan cincin kepada Riana. Untuk mengambil hati Rama dan Aida, Riana telah datang ke rumah Galang tanpa pengetahuan Galang. Tetapi Rama bersikap dingin kepadanya manakala Aida melayannya dengan baik sekali. Apabila Riana mengetahui Kirana berada di rumah itu beliau bertindak melanggar Kirana hingga barang-barang yang dibawanya hampir terjatuh. Disebabkan mulut Riana, Kirana tidak dapat menahan kemarahan dan menyimbah air ke Riana menyebabkan bajunya basah dan Aida membela Riana manakala Rama membela Kirana.
Riana memaksa Galang untuk memberitahu Rama bahawa dia sudah melamar Riana dan mengugut untuk tidak berjumpa selagi tidak diberitahu. Ini menyebabkan Galang risau dan dalam masa yang sama Kirana mendapat tahu Baim telah datang tetapi dihalau oleh Galang maka terjadi pertengkaran mulut antara Galang dan Kirana. Aida telah terdengar percakapan Kirana terhadap Galang dan beliau bertindak memarahi dan menghina Kirana. Disebabkan sakit hati dengan kata-kata Aida, Kirana bertindak keluar dari rumah. Rama marah dan mengatakan selagi Kirana tidak balik dia pun akan keluar dari rumah itu.

Bersambung.....

OST Cinta Kirana



Disebabkan sinetron cinta kirana lagu ni jadi popular balik. Bagi yang layan cinta kirana apa kata layan plak lagu dia...


Dia Milikku -Yovie & Nuno




www.syok.org

Bagi kaki wayang yang tak sempat nak ke panggung tapi berkeinginan menonton filem terkini berulang-ulang. Apa kata korang download kat www.syok.org kebanyakan filem terkini senang je bole dapat.

Sunday, August 15, 2010

Cinta Kirana Episod 1 hingga 3


Selepas abis sinetron 'Benci Bilang Cinta' pada 10hb Ogos..diganti pula dengan sinetron 'Cinta Kirana', before this ak mmg tak tgk pun sinetron indonesia tetapi disebabkan cuti bersalin layan la gak...after all not bad la..




Para Pelakon :

Randy Pangalila sebagai Galang
Nia Ramadhani sebagai Kirana
Kiky Farell sebagai Baim
Marwa Tsania sebagai Riana
Mama Dahlia sebagai Jihan, mama Baim
Yatty Surachman sebagai Nenek Sita
Arthur Tobing sebagai Kakek Rama
Erly Ashy sebagai Nenek Aida
Emma Waroka sebagai Sandra


Sinetron ini mengisahkan tentang Kirana seorang gadis yang cantik tetapi mempunyai sikap yang kasar dan berani mengatakan tidak jika tak pus hati terhadap sesuatu yg tidak disukainya. Kirana dan Galang selalu terserempak dan akan berlaku kejadian yang tidak diingini antara mereka berdua. Satu hari Galang telah terlanggar kirana menyebabkan dia terjatuh dan basikalnya rosak...dan pada saat inilah Kirana telah menampar Galang kerana Galang telah mentertawakannya. Galang yang sangat kesal pula selalu bercerita dengan kakeknya Rama.


Kerana kegopohan Galang membawa kereta kakeknya Rama menyediakan pemandu utk Galang. Dan ketika Galang ingin bertemu Riana (kekasihnya) pemandunya telah terlanggar Sita (nenek Kirana) dan Kirana marah kerana yang menguruskan segala adalah si pemandu bukan Galang. Kirana telah pergi ke rumah Galang dan secaratidak sengaja telah memarahi kakek Rama kerana mnyangka dia yang berada di dalam kereta ketika kejadian. Kakek Rama telah ke hospital dan bermula pertemuan antara kakek Rama dan Sita yang sebenarnya bekas kekasihnya yang terpisah kerana keadaan.Rama yang menyukai Kirana berniat menjodohkan Kirana dengan Galang dan telah berjanji kepada Sita utk menjodohkan mereka berdua.


Sementara itu, Riana meminta Galang utk memperkenalkan dia kepada Kakek dan Neneknya, kalau tidak dia akan memutuskan hubungan. Galang bersetuju dan akhirnya mereka bertemu. Walaupun tahu Galang sudah mempunyai pilihan hati, Rama tetap mahu Galang bertemu dengan Kirana. Kirana pula telah dipaksa bertemu Galang oleh neneknya dan pertemuan mereka selalu berakhir dengan pergaduhan....






Untuk mengetahui lebih lanjut jom kita follow sinetron ini


ASTRO RIA, ISNIN - JUMAAT 6.30PTG

Tuesday, August 10, 2010

Salam Ramadhan

Selamat menyambut ramadhan..smoga ramadhan ini penuh makna buat anda dan keluarga.
Related Posts with Thumbnails