Tuesday, June 16, 2009

Jangan Salahkan Orang Lain

Tiba-tiba aku teringat aku pernah menghadapi suatu situasi di mana apa yang aku buat, husband aku yang dipersalahkan. Itulah payahnya kalau suami isteri kerja dalam satu company. Apa yang si suami atau isteri buat mentaliti orang akan fikir husband dia lah ajar tue. Kalau benda yang baik tak kisah lah kan?? Tapi mulut orang, yang baik2 nampak sipi2 jer kalau yang buruk2 nampak semua. Kadang2 aku fikir jugak lah kenapalah ada orang macam nie kat dunia nie. Yang lebih aku hairan bin ajaib bin pelik tue kalau orang yang macam tue lelaki!! Real cakap first time sepanjang 28tahun aku hidup aku jumpa orang lelaki macam tue. Memang terkezut abis. Susah kalau orang yang jenis kawan makan kawan nie. Biasanya orang nie depan kita baik tak berani cakap, belakang mulut dia la paling power (ye ar kalau cakap depan mau makan penumbuk tak makan plak nasi sebulan). Kalau ar orang yang macam nie, terbaca entri nie kompom menggelabah, hati dan jiwa dah mula kacau sakit hati sebagaimana hati2 orang yang dia pernah kacau pastue mulalah mengaibkan aku sebab tulis benda2 nie. Ingat brother! Malaysia nie demokrasi apa aku nak tulis ker apa ker kalau ko tak wat tak yah menggelabah mengamuk2 macam beruk termakan cili. He..he.. dapat aku bayangkan! Aku sbenarnya malas nak pikir pasal kata-kata orang g ar mam...Tapi kalu sudah kacau periuk nasi aku sendiri mau ingat ar. Tak yah jawab kat dunia kat akhirat jawab ar. Dunia bolelah lepas ramai orang back up kat akhirat sendiri mau back up ar.

No comments:

Related Posts with Thumbnails