Sunday, September 13, 2009

sakit hati...hati sakit??

Apa beza sakit hati ngn hati sakit..
Pernah tak korang rasa sakit hati yang terlampau..
Rasa cam bullshit sesangat..
Orang yang sakitkan hati kita tue rasa kecik jer kan?? (walaupun sbenarnya dia lagi besar dari kita)
Rasa nak tumbuk jer muka dia..
Sebab bila kita sakit hati kita rasa pedih sangat
ada satu masa tue kita tak dapat tahan untuk mengalirkan air mata.. kerana kita tak ceritakan kat sesapa masalah kita..
Then, ada plak yang akan pk kita nie macam budak kecik
sebab kita menangis..
Sebagai manusia yang berjiwa halus macam aku..
Aku akui dengan menangis dapat mengurangkan rasa sakit hati kita
kerna itu yang mampu kita lakukan. Menangis bukan lah senjata untuk mendapat simpati orang lain tetapi adalah satu luahan perasaan apa yang kita rasa pada masa tue. Pedulikan apa yang orang fikirkan pasal diri kita yang penting kesakitan hati kita akan terubat walaupun bukan 100%....
Pernah suatu masa ada hamba Allah yang aku respect, mempertikaikan kelakuan aku kerana menangis ketika itu, dengan menyebut tentang status aku seorang mama kepada 2 orang anak tak seharusnya menangis..
So terus trang aku katakan, naluri seorang mama adalah lebih halus..
Bila ada orang menceritakan tentang anak2 aku akan terbayang kan anak2 aku yang aku tinggalkan di rumah....
Pengalaman menjadi mama membuat aku lebih menghargai mama aku..

No comments:

Related Posts with Thumbnails