Thursday, August 27, 2009

Kisah Benar ala2 H1N1

Ini kisah yang terjadi kepada kakak aku sendiri, dia tidak positif H1N1 tetapi mengalami tanda-tanda seperti H1N1. Dari pembacaan aku, biasanya orang yang kena H1N1 adalah dari golongan yang mengidap asthma dan ini paling membimbangkan aku memandangkan aku ada asthma. Kisahnya begini, kakak aku seorang lecturer dan tempat dia mengajar ada student dah positif H1N1 dan tempatnya telah ditutup 1 mggu. Ketika dia berinteraksi dengan pelajar terbabit (dia tidak tahu pesakit tersebut demam ketika itu) mungkin telah terkena virus tersebut tetapi antibodinya kuat, dia demam 5 hari suhu badan naik, turun dan kemudian tiba2 naik dan turun semula, demamnya agak luar biasa dengan rasa bisa2 kat badan. Dia dah pergi ke klinik dan setelah diperiksa doktor suspek dia ada asthma sedangkan dia tak pernah kena asthma. Memandangkan dia ada dua orang anak yang masih kecil dan takut terkena kat anaknya dia telah memakai face mask di rumah dan bekas2 makannya tak dikongsi dengan sesiapa. Dia juga telah meminum sebanyak mungkin 100 PLUS dan makan kurma serta madu. Disebabkan sakit yang tak baik2 jalan terakhir dia baca yassin setiap kali lepas solat dan berdoa kepada tuhan. Dan dengan izin Allah demam dia sudah elok.

No comments:

Related Posts with Thumbnails