Sunday, August 23, 2009

Antara kerja dan keluarga part 2

Pendapat aku kekayaan bukan segala-galanya, kalau kaya tapi xder kasih sayang pun tak guna gak. Some people sanggup korbankan keluarga, aweks dan sebagainya kerana kerjaya. Aduh! Sungguh malang nasib orang yang seperti ini.. mungkin pada mereka "work is my priority".. kalau korang bukan macam aku lebih jelas ayat kasarnya "kalau korang rasa family korang lebih penting duduk umah jaga family" NONSENSE, kebanyakan orang yang berkata begini hidup porak peranda bukan dari segi kewangan tetapi hubungan kekeluargaan sendiri. Nah! Berapa ramai duda-duda kat luar sana yang bercerai kerana kerja?? tepuk dada tanya selera. Yang akan dipersalahkan adalah bekas-bekas jandanya.. tak pandai jaga suami lah macam-macam cerita yang akan keluar nanti. Yang lebih teruk lagi bila dah terlalu obses dengan kerja cuti pun datang kerja komitmen lah konon! Aku pun tak faham, bila lah agaknya masa diorang beriadah kan?? Masa bersama family, masa ziarah kubur ibu atau ayah tercinta yang telah pegi?? Atau semua nie diorang buat masa nak raya jer... Nie pun kena tepuk dada tanya selera... Aku bercakap dari pengalaman aku... Korang fikirlah aku pernah tulis kat entri aku gak dulu.. "Kerja kita tak akan dapat mendoakan kita kat akhirat esok, keluargalah yang akan sentiasa mendoakan kita bila kita dah pergi nanti" (itupun kalau kita sentiasa bersama mereka kalau setakat bagi hadiah, duit... jenguk pun setahun 2, 3 kali jer lu fikirlah sendiri)

No comments:

Related Posts with Thumbnails