Thursday, October 22, 2009

Bila mamaku nak kahwin lagi!! (part 1)

Aku di dalam dilema memang all the time in my life aku selalu di dalam dilema...rasa macam citer dalam filem2 atau dalam novel2 jerk..bukan nak minta simpati if sesapa yang terbaca post nie plz give me an opinion pada aku dari sudut negatif dan positif apa keputusan yang perlu aku wat kerana ia akan mempengaruhi kehidupan adik beradik aku yang lain...terutama yang paling kecil (spm tahun nie) yang dapat merasa kasih sayang seorg ayah selama 10 tahun sahaja (ayah aku telah pergi untuk selamanya ketika dia berusia 10 tahun)..
Aku dapat sms dari adik aku bahawa mak aku akan kahwin lagi bulan 12 nie.. Aku ingat aku orang kedua yang tahu selain adik aku yang sms tadi tapi bila aku find out rupanya aku orang terakhir dan untuk mengharukan cerita nie aku dapat tau dari mulut orang lain bukan dari mulut mama ku sendiri. Tapi aku cuba berfikir dari sudut positif maybe sikap aku yang suka memberontak dan mengikut perasaan (sebab aku pernah wat hal dgn mama dan abah dulu). So..jadilah aku orang terakhir yang tau pasal benda nie.
First, aku redha dalam masa yang sama aku nangis walaupun dah 7 tahun arwah abah pergi tapi bagi aku macam baru sekejap jer. Maybe mama aku rasa kesunyian sebab kami adik beradik jarang jumpa jenguk2 mama. Tapi aku still tak bole terima bakal ayah tiri aku yang sebelum nie aku kenal sebagai kawan mama ku (ketika arwah abah ada lagi). Dia baru 2 tahun kematian isteri... memang terkezut beruk..tapir..anjing..bila aku dapat tahu bakal ayah tiri aku org yg aku kenal. Itupun kakak aku yang bagitau... entahlah aku tak boleh nak pk apa2 lagi.. tak dapat terima bakal adik tiri (2 orang doktor lelaki).. macam mana la agaknya....
Hope tak jadi kenyataan....

1 comment:

Eii Jun said...

dulu mak saya pun pernah menyuarakan untuk berkahwin lagi..saya pernah kata kalau mak kahwin lagi..saya da tak perlu lawat mak..kejam kan?tapi, itu dulu..mak saya tak jadi kawin..masa tu saya sekolah lagi..tak tau nape saya tak bagi sangat mak nak kawin..

tapi, bila saya semakin besar,semakin tak dapat luangkan masa untuk dia..saya mula rasa menyesal sebab halang mak kawen dulu..mesti mak sunyi sekarang..kasih seorang anak dan kasih seorang suami memang berbeza..mungkin??akhir2 ni saya selalu memberi cadangan kepada mak agar dia berkahwin..nanti tak la sunyi.tapi,tiap kali itu la dia menolak..mak saya kata dia sangat bahagia dengan kehidupan sekarang..

saya berharap mak tak tipu sebab sampai sekarang saya masih berasa serba salah kerana menghalang dia daripada berkahwin dulu n membiarkan dia dalam keadaan sunyi walaupun mak tak pernah kata die sunyi..tapi.saya dapat merasakan kesunyian mak..cewahhh!!!

k.uda..semoga k.uda dapat yg tbaik!!gambate!!!

Related Posts with Thumbnails